July 17, 2009

PANGGILAN PENYERTAAN!!! - MASKARA SHORTIES KEMBALI


Jika tidak kiamat, bencana alam, rampasan kuasa, penaklukan makhluk asing, serangan kaum zombie, bakal berlangsung pada 3 Oktober 2009


Berikut adalah peraturan penyertaan:

1. Video adalah karya asli. (duh!)
2. Satu video tidak lebih 10 minit termasuk kredit. Jangan nak mengelat.
3. Kami terima sebarang tema.
PENTING
4. Pemilihan video berasaskan selera kami. Pemilihan paling tidak adil di dunia. Tiada sebarang formula filem pendek mana yang akan diterima. Objektif Maskara Shorties adalah menayangkan filem pendek, bukan sebuah majlis diskusi tentang filem pendek mana yang bagus, pengarah filem pendek mana yang ada ilmu, filem pendek ini tak art la, apa la. Acara seperti itu telah dijalankan oleh ramai tokoh filem pendek yang lain seperti Fazleena...eh, mana dia pergi? Hikhik.
5. Tarikh tutup menghantar filem pendek pada 31 Ogos 2009
6. Filem-filem lakonan Maria Ozawa, Sasha Grey, Riko Tachibana dan seangkatannya tidak akan ditayangkan melainkan hanya akan disimpan untuk tontonan peribadi.
7. Sila jangan beri filem pendek untuk ditayangkan pada hari acara. Edisi lepas sebab kami ada belas ehsan. Edisi kali ini tiada maaf bagimu.
8. Sebarang cadangan boleh dikemukakan pada pengurus projek, Nazri M. Annuar (vovin). Emel beliau boleh didapati di facebook.
9. Konsep seperti tahun lepas.
10. Hantar dalam format DVD atau CD. Untuk yang gagal menghantar by hand, boleh hubungi lelaki comel (baca: Nazri M. Annuar) di atas untuk selesaikan isu tersebut. Sekali lagi, jika berada di Armenia, sila pos.
11. bagi kami simpan salinan DCD/VCD filem pendek anda - manalah tahu, kalau-kalau kami dijemput untuk membuat tayang filem pendek di Singapura, Brunei, atau Uganda pada masa-masa akan datang. Makanya, taklah kami bersusah payah nak pergi ambil VCD/DVD tu dari anda lagi.
12. Selamat membikin.

2 comments:

Zaini said...

"Filem-filem lakonan Maria Ozawa, Sasha Grey, Riko Tachibana dan seangkatannya tidak akan ditayangkan melainkan hanya akan disimpan untuk tontonan peribadi."



faking! sasha grey pun ada. ha ha. mature punya takde bang?

jk ;B

Tok Rimau said...

Tengah pre-pro ni. Minggu depan siap satu masterpiece.